Pytania i odpowiedzi

PIW Gl 34-341/7/3/2011
Gliwice, dn.07.09.2011r.

dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na termomodernizację ścian zewnętrznych wraz z robotami towarzyszącymi Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Gliwicach, przy ul. Ku Dołom 6. PIW Gl 34-341/7/2011 z dn. 30.08.2011r.

Odpowiedź na zapytanie.

  • Pytanie: „Czy złożony do oferty kosztorys ofertowy ma być w formie kosztorysu uproszczonego czy szczegółowego?.”

    Odpowiedź: Powiatowy Lekarz Weterynarii w Gliwicach jako Zamawiający w odpowiedzi na zapytanie wykonawcy informuje, że kosztorys ofertowy złożony do oferty ma być w formie kosztorysu uproszczonego.

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Gliwicach
lek. wet. Szczepan Błachut


PIW Gl 34-341/7/4/2011
Gliwice, dn.08.09.2011r.

dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na termomodernizację ścian zewnętrznych wraz z robotami towarzyszącymi Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Gliwicach, przy ul. Ku Dołom 6.

Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. nr 113 poz. 759 z 2010r. z późniejszymi zmianami) Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Gliwicach, informuje wszystkich Wykonawców, że wpłynęła prośba o sprostowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia o następującej treści:

Pytanie: Powołując się na art.182 Ustawy o Zamówieniach Publicznych, informujemy o niezgodności z przepisami Ustawy o Zamówieniach Publicznych, która zaistniała w sporządzonej przez Państwa Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w pkt. 10.1.
Ustawa przewiduje kilka form wnoszenia zabezpieczenia zgodnie z art. 148-według wyboru wykonawcy.
Prosimy o zwrócenie uwagi na błąd, który zaistniał i sprostowanie.

W związku z powyższym Zamawiający przeanalizował treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i ze względu na popełnione błędy pisarskie zgodnie z art. 38 ust 4 ustawy Prawo zamówień publicznych wprowadza w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia następujące zmiany:

I. Punkty 10 i 11 otrzymują następujące brzmienie:

10. Wymagania dotyczące wadium
10.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
a) Wadium powinno być wniesione do dnia 14.09.2011r. do godz. 08.00 z adnotacją:
Wadium - nr sprawy PIW Gl 34 -341/7/2011
b) Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:
1. pieniądzu;
2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym;
3. gwarancjach bankowych;
4. gwarancjach ubezpieczeniowych;
5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007, Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz.730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
10.2. Wysokość wadium:
7 000 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100)
10.3.Wadium wnoszone w pieniądzu winno zostać przelane na rachunek bankowy Zamawiającego:
Narodowy Bank Polski O / Katowice 47 1010 1212 0058 5813 9120 0000

11. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy.

11.1. W celu zabezpieczenia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Wykonawca wniesie zabezpieczenie w wysokości 5 % wartości umowy brutto w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Zabezpieczenie pieniężne należy wpłacić na konto Narodowy Bank Polski o/ Katowice, nr: 47 1010 1212 0058 5813 9120 0000
11.2. Ustalona zgodnie z ust. 1 kwota stanowi zabezpieczenie wykonania zobowiązań umownych w okresie trwania umowy i zostanie zwrócona w wysokości 70 % w terminie 30 dni od dnia przekazania przez Wykonawcę robót budowlanych i przyjęcia ich przez Zamawiającego jako należycie wykonanych. Z zabezpieczenia tego będą pokryte roszczenia powstałe na tle realizacji umowy.
11.3. Na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady pozostanie kwota w wysokości 30 % zabezpieczenia , ustalonego w ust.1.
11.4. Kwota o której mowa w pkt 11.3. zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady.

Powiatowy Lekarz Weterynarii
w Gliwicach
lek. wet. Szczepan Błachut

 

PIW Gl 34-341/7/5/2011
Gliwice, dn.09.09.2011r.

dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na termomodernizację ścian zewnętrznych wraz z robotami towarzyszącymi Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Gliwicach, przy ul. Ku Dołom 6, PIW Gl 34-341/7/2011 z dn. 30.08.2011r.

Odpowiedź na zapytanie.

 

  • Pytanie: „W opisie do dokumentacji zakres robót termomodernizacyjnych obejmuje wymianę stolarki zewnętrznej- roboty te nie są ujęte w przedmiarze, czy będą one podlegały procedurze przetargowej?.”

    Odpowiedź: Powiatowy Lekarz Weterynarii w Gliwicach jako Zamawiający w odpowiedzi na zapytanie wykonawcy informuje, że powyższe roboty dotyczące wymiany stolarki okiennej nie są przedmiotem przetargu.

Powiatowy Lekarz Weterynarii
w Gliwicach
lek. wet. Szczepan Błachut

PIW Gl 34-341/7/6/2011
Gliwice, dn.09.09.2011r.

dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na termomodernizację ścian zewnętrznych wraz z robotami towarzyszącymi Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Gliwicach, przy ul. Ku Dołom 6, PIW Gl 34-341/7/2011 z dn. 30.08.2011r.

Odpowiedź na zapytanie

  • Pytanie: Czy oferent może zaproponować inny system ocieplenia niż Atlas, i czy to należy szczegółowo opisać w ofercie?

    Odpowiedź: Powiatowy Lekarz Weterynarii w Gliwicach jako Zamawiający w odpowiedzi na zapytanie wykonawcy informuje, że wykonawca ma przedstawić system ocieplenia zgodnie z przedmiarem robót oraz dokumentacją techniczną w ujęciu szczegółowym.

Powiatowy Lekarz Weterynarii
w Gliwicach
lek. wet. Szczepan Błachut

PIW Gl 34-341/7/7/2011
Gliwice, dn.09.09.2011r.

dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na termomodernizację ścian zewnętrznych wraz z robotami towarzyszącymi Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Gliwicach, przy ul. Ku Dołom 6, PIW Gl 34-341/7/2011 z dn. 30.08.2011r.

Odpowiedź na zapytanie.

Pytanie: W przedmiarze robót w pozycjach 1 do 7, 36 do 39, 42 do 45, 47 do 50, 61,63,64 podane kolumny nie istnieją w KNR –ach lub ich treść nie odpowiada zakresowi robót podanemu w opisie robót, roboty ujęte w pozycjach 19 do 35, 40 do 41 są wyceniane wg. katalogów KNR –I 23 i KNR-I-15, które nie występują w systemie kosztorysowania ZUZIA w wersjach 8 i 9 - czy oferent może przyjąć w w/w pozycjach inne podstawy wyceny zgodnie z zakresem robót przyjętym w opisie do poszczególnych pozycji?

Odpowiedź: Powiatowy Lekarz Weterynarii w Gliwicach jako Zamawiający w odpowiedzi na zapytanie wykonawcy informuje, że w:
1. pozycjach 1-7 można zastosować następujące KNR
- pozycja 1-3 KNR 401/835/8
- pozycja 4 KNR 403/701/2
- pozycja 5 KNR 403/704/3
- pozycja 6 KNR 202/925/1(1)
- pozycja 7 KNR 401/535/6
2. pozycja 36-37 KNR 202/1519/5
3. pozycja 38 KNR 401/1212/5(2)
4. pozycja 39 KNR 401/1212/1
5. pozycja 42 KNR 202/923/4
6. pozycja 43 KNR 202/515/4
7. pozycja 45 ORGB 202/541/2
8. pozycja 47-48 KNR 202/531/4
9. pozycja 49 KNR 401/726/2 (1)
10. pozycja 50 KNR 401/1212/5 (1)
11. pozycja 60 KNR 221/101/4
12. pozycja 61 KNR 221/101/5
13. pozycja 63 KNR 202/1604/3 (1)
14. pozycja 64 KNR 2/1505/1
W pozycjach 19-35 oraz 40-41 dopuszcza się stosowanie innej podstawy wyceny zgodnie z zakresem robót przyjętym w opisie do poszczególnych robót.


Powiatowy Lekarz Weterynarii
w Gliwicach
lek. wet. Szczepan Błachut

PIW Gl 34-341/7/8/2011
Gliwice, dn.09.09.2011r.

dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na termomodernizację ścian zewnętrznych wraz z robotami towarzyszącymi Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Gliwicach, przy ul. Ku Dołom 6, PIW Gl 34-341/7/2011 z dn. 30.08.2011r.

Odpowiedź na zapytanie.

 

  • Pytanie: „Wadium i zabezpieczenie należytego wykonania umowy zgodnie z ustawą z 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych jest dozwolone z kilku formach, natomiast Zamawiający ograniczył możliwość złożenia powyższych zabezpieczeń do jednej tylko formy: pieniądza. Jest to niezgodne z powyższą ustawą i prosimy o zmianę zapisów SIWZ.”

    Odpowiedź: Powiatowy Lekarz Weterynarii w Gliwicach jako Zamawiający informuje, że odpowiedź na zapytanie o podobnym charakterze (tj. dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy oraz wadium zamieszczonego w SIWZ) została opublikowana na stronie internetowej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. pod nr PIW Gl 34-341/7/4/2011 dn. 08.09.2011r.


Powiatowy Lekarz Weterynarii
w Gliwicach
lek. wet. Szczepan Błachut

 

PIW Gl 34-341/7/9/2011
Gliwice, dn.09.09.2011r.

dotyczy : postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na termomodernizację ścian zewnętrznych wraz z robotami towarzyszącymi Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Gliwicach, przy ul. Ku Dołom 6, PIW Gl 34-341/7/2011 z dn. 30.08.2011r.

Odpowiedź na zapytanie.

  • Pytanie : Zwracamy się z uprzejmą prośbą o wyjaśnienie zagadnień związanych z niniejszym przetargiem :
    1.W związku z wymaganiem załączenia do oferty kosztorysu szczegółowego (pkt 7.3 SIWZ) zwracamy się z prośbą o dokonanie korekty przedmiaru robót polegającej na zamieszczeniu prawidłowych sygnatur podstaw wyceny. Obecnie podane sygnatury są nieadekwatne do podstaw przyjętych w publikowanych Katalogów Nakładów Rzeczowych. Wykonawca nie ma więc możliwości prawidłowego przyporządkowania nakładów w odpowiednich pozycjach przedmiaru.
    2.Prosimy o potwierdzenie, że w pozycji 22 przedmiaru robót należy przyjąć do wyceny styropian – zgodnie z nakładami w przedmiotowej pozycji występuje wełna mineralna ( opis techniczny pkt.6.1 też sygnuje wełnę mineralną ). Prosimy także o wskazanie grubości zastosowanego materiału izolacyjnego.
    3.Prosimy o określenie grubości styropianu jaki należy zastosować na ościeżach ( projekt i przedmiar nie określają grubości).
    4.Prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót o zakres prac związany z usunięciem na elewacji i wsporników stalowych- zgodnie z pkt. 6.1 opisu technicznego.
    5.Prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót o demontaż luksferów wraz z wywozem lub utylizacją gruzu zgodnie z pkt 6.1 opisu technicznego lub o potwierdzenie, że powyższy zakres prac nie stanowi przedmiotu zamówienia.
    6.W pozycjach 47-48 przedmiaru robót przyjęto do wyceny rury spustowe z blachy stalowej ocynkowanej natomiast zgodnie z pkt 6.1 opisu technicznego nowe rury spustowe mają być wykonane z PCV.
    Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności i zajęcie stanowiska. 7.Prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót o zakres prac związany z odbiciem głuchych tynków na elewacji wraz z wywozem i utylizacją gruzu- zgodnie z pkt 6.1 opisu technicznego.
    8.Prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót o zakres prac związany z wymianą stolarki okiennej PCV zgodnie z pkt 6.1 opisu technicznego lub o potwierdzenie, że powyższy zakres prac nie stanowi przedmiotu zamówienia.
    9.Prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót o zakres prac związany z zamurowaniem otworów po oknach na klatkach schodowych ( wraz z robotami tynkarskimi i malarskimi) zgodnie z pkt 6.1 opisu technicznego lub o potwierdzenie, że powyższy zakres prac nie stanowi przedmiotu zamówienia.
    10.Prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót o zakres prac związany z wymianą stolarki drzwiowej zgodnie z pkt 6.1 opisu technicznego lub o potwierdzenie, że powyższy zakres prac nie stanowi przedmiotu zamówienia.
    11.Prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót o zakres prac związany z wykonaniem ścian z luksferów zgodnie z pkt 6.1 opisu technicznego lub o potwierdzenie, że powyższy zakres prac nie stanowi przedmiotu zamówienia.
    12.Prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót o zakres prac związany z dostawą i montażem żaluzji z paneli zgodnie z pkt 6.1 opisu technicznego lub o potwierdzenie, że powyższy zakres prac nie stanowi przedmiotu zamówienia.
    13.Prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót o zakres prac związany z wykonaniem okładziny z płytek klinkierowych zgodnie z rys.5 oraz pkt 6.1 opisu technicznego lub o potwierdzenie, że powyższy zakres prac nie stanowi przedmiotu zamówienia.
    14.Prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót o zakres prac związany z wymianą rynien PCV zgodnie z pkt 6.1 opisu technicznego lub o potwierdzenie, że powyższy zakres prac nie stanowi przedmiotu zamówienia.
    15.Prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót o zakres prac związany z wykonaniem naprawy i malowanie elementów drewnianych zgodnie z pkt 6.1 opisu technicznego lub o potwierdzenie, że powyższy zakres prac nie stanowi przedmiotu zamówienia.
    16. Zgodnie z pkt.6.1 opisu technicznego balustrady stalowe mają być malowane farbą chlorokauczokową natomiast w poz, 38 ,50 przedmiaru robót przyjęto malowanie farbami olejnymi.
    Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności i zajęcie stanowiska.
    17.Prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót o zakres prac związany z wymianą skorodowanych elementów balustrad zgodnie z pkt 6.1 opisu technicznego lub o potwierdzenie, że powyższy zakres prac nie stanowi przedmiotu zamówienia.
    18.Prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót o zakres prac związany z wykonaniem malowania elementów metalowych (parapety piwnic, drabinę itp.) zgodnie z pkt 6.1 opisu technicznego lub o potwierdzenie, że powyższy zakres prac nie stanowi przedmiotu zamówienia.
    19.Prosimy o potwierdzenie, że w poz. 57 przedmiaru robót należy przyjąć do wyceny tynk mineralny.

    Odpowiedź : Powiatowy Lekarz Weterynarii w Gliwicach jako Zamawiający informuje, że udziela następujących odpowiedzi na zadane pyt.7 pkt. od 1-19 :
    1. Odpowiedź na zapytanie o podobnym charakterze (tj. dotyczące zamieszczeniu prawidłowych sygnatur podstaw wyceny ) została opublikowana na stronie internetowej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. pod nr PIW Gl 34-341/7/7/2011 dn. 09.09.2011r.
    2.W poz. 22 przedmiaru robót do wyceny należy przyjąć wełnę mineralną na głębokości 0,5 m przy ociepleniu dylatacji, zgodnie z pkt 6.1 opisu technicznego oraz rys. 16 zał. 9-22 do SIWZ.
    3.W ościeżach należy zastosować zgodnie z informacją w projekcie budowlanym pkt 6.1 str. 8 linijka 15 od góry „przyklejenie płyt styropianowych o grubości 12cm klejem ATLAS STOPTER K-20 na powierzchni ścian do poziomu okien piwnic ( w ościeżach przykleić styropian grubości 1-3 cm).Do przedmiaru należy przyjąć styropian o gr.3 cm
    4.Powyższy zakres prac nie stanowi przedmiotu zamówienia,tj. usunięcie z elewacji wsporników stalowych
    5.Powyższy zakres prac nie stanowi przedmiotu zamówienia tj. demontaż luksferów wraz z wywozem lub utylizacją gruzu dotyczy pkt 6.1 opisu technicznego
    6.W pozycjach 47-48 przedmiaru robót należy przyjąć, że nowe rury spustowe mają być wykonane z PCV zgodnie z pkt 6.1 opisu technicznego.
    7. Odbicie spękanych i odstających tynków jest uwzględnione w pozycji 49 przedmiaru robót tj. Uzupełnienie tynków zewnętrznych............
    8, 9, 10,11,12,13,14,15, 16,17. Powyższe zakresy prac wymienione w tych punktach nie stanowią przedmiotu zamówienia.
    18.Zakres prac związany z wykonaniem malowania elementów metalowych (parapety piwnic, drabinę itp.) zgodnie z pkt 6.1 opisu technicznego jest uwzględniony w przedmiarze robót jako pkt 38 i powyższy zakres prac stanowi przedmiot zamówienia.
    19.Potwierdzam, że w pkt 57 przedmiaru robót należy przyjąć do wyceny tynk mineralny.


Powiatowy Lekarz Weterynarii
w Gliwicach
lek. wet. Szczepan Błachut

powered by Nataltec 2013